جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
همایش مبلغان معاونت تبلیغ حوزه

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم طی سخنانی در همایش مبلغان با اشاره به اینکه «کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا» شعار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: معتقدم شهادت شخصیت‌های بزرگی مثل سیدحسن نصرالله در مسیر قدس، به قدس جان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه، همایش مبلغان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم با محوریت بزرگداشت شهید سید مقاومت و بصیرت افزایی، امروز سه‌شنبه 17 مهر 1403 با حضور جمعی از طلاب برادر و خواهر در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم طی سخنانی در این همایش، حماسه نماز جمعه تهران را عملیات وعده صادق دیگری توصیف کرد و گفت: جهان در برابر عظمت این حماسه سر تعظیم فرود آورد.

وی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین شهید سیدحسن نصرالله و شهدای سرفراز جبهه مقاومت را تبریک و تسلیت گفت و افزود: معتقدم شهادت شخصیت‌های بزرگی مثل سیدحسن نصرالله در مسیر قدس، به قدس جان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه باید جهشی در امر تبلیغ داشته باشیم و آن جهش در عمل است، گفت: ما باید با رفتارمان انسان‌ها را جهت بدهیم و نه با گفتار. رفتار روحانیت باید بگونه‌ای باشد که عضوی از اعضایی شوند که در دل هر انسانی مثل خانواده عزیز است.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مردم باید ورع و چیزی فراتر از تقوا را در زندگی روحانیت ببینند، افزود: به گفته شهید مطهری اگر می‌خواهید انقلاب باقی بماند روحانیت باید ده برابر گذشته تلاش کنند و مطالعه نمایند و با مردم ارتباط داشته باشند.

«کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» شعار راهبردی ایران است / جمعه نصر وعده صادق دیگری بود

وی با تاکید بر اینکه «بالای مبنر مهم ‌نیست، پایین منبر مهم است» گفت: روحانیت باید بعد از منبر به مخاطبین فرصت بدهند و با برقراری گعده‌های صمیمی و اداره آن با استفاده از اسلوب ادب و احترام و تکریم انسانی در دل مخاطبین جای بگیرند.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم تنها راه نفوذ در دل انسان‌ها را از طریق رفتار برشمرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در ویژگی‌های زمینی خود همیشه مرتب، منظم، خوشبو و انسان‌دوست بود و برای انسان‌ها حرمت و کرامت قائل بود. ما باید شبیه پیامبر باشیم تا بتوانیم تاثیر پیامبرگونه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای متعالی پیامبر گرامی اسلام (ص) جاهلیت اُولی اعراب را طی چند سال به آن مدنیتی رساند که برای شهادت سبقت می‌گرفتند، گفت: سوال اول مردم این است که روحانیتی که لباس پیامبر را بر تن دارند وجه شباهت‌شان به رسول خدا (ص) چیست.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم با تاکید بر اهمیت وجود نظم در زندگی عنوان کرد: اگر می‌خواهید به تقوا برسید باید منظم باشید، چون انسان بی‌نظم به دلیل ظلمی که اول از همه به زمان و عمر خودش می‌کند نمی‌تواند به تقوا دست یابد.

حجت‌الاسلام ملکی با اشاره به اینکه «کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا» شعار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: رفتار جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان، دنیا را متوجه ایران کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha